torsdag 24. juni 2010

Flott Søndag 20.06.2010.

Søndag 20.06.2010. Startet dagen med å jogge meg en tur. Var tung i kroppen og tenkte at resten av dagen skulle jeg bare slappe av :-) Men Torkild ville senere på dagen gå seg en tur, for å se på elva. Dagen før var elva rekordstor. Nesten 1,5 kubikk mot normalt ved flomstor elv 1 kubikk. Den hadde ikke vært så stor siden 1944 ! På bildet over ser dere en plass som Torkild ville vise meg. Dette er et våtområde/sumpområde i nærheten av oss....men nå var dette forandret til en innsjø.

Dette er et område jeg vil teste ut når det normaliserer seg, for også denne dagen her hørte jeg at det var et yrende fugleliv der. Blir spennende å se hvilke bilder man kan få, når man ikke har mann og bikkje med seg !

Dette bildet er tatt litt lenger opp. Her skal det heller ikke være en innsjø og jeg gleder meg til å ta med meg kamera, når jeg får ferie :-)

En sliten, men glad Dachs som fikk være med på tur...

Ikke nok med at Torkild ville gå EN tur, men utpå kvelden ville han ta EN TUR TIL ! Han hadde funnet ut at han skulle vise meg et par ting denne dagen :-) Her er vi på et flott utkikkspunkt over bygda. Dette er en plass Torkild har vært på mange ganger, men jeg hadde aldri vært der. Flott utsikt.

Dette var vel omtrent første dagen i år at sola begynte å titte frem. Det var fortsatt kaldt, men vindstille og det er håp om at sommeren kommer til Trøndelag også :-)

En gammel forlatt palle. Selvsagt må den få en plass i blogge min :-) En innholdsrik og trivelig dag. Flere sånn Søndager - JA TAKK !!!!!

3 kommentarer:

  1. Så klare og fine bilder! Og Koselig at Torkild blir med ut på tur med deg innimellom ;-)

    SvarSlett
  2. Dere bor jo utrolig fint da. Det er deilig å ha muligheter til friluftsliv rett utenfor stuedøra.

    SvarSlett
  3. Ja, vi bor utrolig fint...syns jeg da :-) Og det er koselig å gå en tur sammen innimellom, ja !

    SvarSlett