søndag 9. oktober 2011

Førsteklasses damer i London :-)

18-20 Sept.2011, dro vi damene fra jobben til London. På tur fra flyplassen, snek vi oss på første klasse.....vi fant ut at vi var førsteklasses damer :-) Konduktøren mente at vi var førsteklasses damer med andreklasses billetter, hehe....han hadde jo rett. Men ble nok litt sjarmert av oss og lot oss sitte. Hadde det litt morsomt med dette i etterkant, ja ;-)

Under hele oppholdet kjørte vi endel undergrunnsbane. Litt overveldende for en dame som meg fra landet. Helt sykt mye folk og en mengde rulletrapper....men når jeg lærte meg hvordan systemet fungerer, så er det jo helt GENIALT og imponerende ! En kjekk, billig og rask måte å bevege seg rundt på.

Freddy var noe av det første som møtte oss. Hadde hotell like borti gata der, midt i smørøyet.

Dette var jo en grei pekepinn.....tok ei stund før man ble vant til å se motsatt vei, når man skulle krysse gata :-)


Her er damene på sin første utflukt i Londons gater. Nettopp levert kofferter på hotellet og på vei til å kjøpe oss mat. Alle litt desorientert og spent.

Her er det litt merkelig fenomen. Denne butikken skal stenge og gir bort gratis parfyme. Ventetiden mens han skravlet ivei var så lang, at ingen av våre gadd å vente...men det var kø og liv der. Det er noen butikker som bare eksisterer for noen dager og flytter videre til annet sted. Jeg skjønte ikke helt dette jeg, syns det var litt rart egentlig.

Flotte statuer var det overalt i London og egentlig vet jeg at det ikke er lov å blogge bare statuer uten annet motiv på samme bilde, men jeg tar sjansen....siden disse er så offentlige :-)

Cupcakes var det også mye av ! Flott utstilling her, da....ser nesten ut som en lekebutikk :-)

Jeg smakte ikke disse, men noen av oss var ivrig og kjøpte.

Ingrid var nok den mest entusiastiske....når hun så på cupcaken, var det med kjærlighet i blikket ;-)

Men den ser veldig god ut også, da....

Da vi var på shopping, fant vi en egen julebutikk. Er jo ikke særlig glad i shopping, jeg....men akkurat her, våknet jeg til liv. Det var en utrolig flott butikk og jeg fikk lov til å ta bilder der. Trøndelag vil nok aldri være klar for en egen julebutikk (det er jo prøvd en gang, og det gikk ikke så bra). Men jeg tror at denne i London går bra. Gikk derfra med skikkelig julestemning og litt julepynt i posen.







Vet ikke helt hva dette har med jula å gjøre, da....men flotte var de.


Gata utenfor hotellet vårt, skikkelig britisk look.

Kaker og godteri var det mengde av i gatene, flotte utstillinger og noen av oss lot oss friste innimellom. Man skal kose seg på tur !

Her har vi vært på shopping hele dagen og er sliten. Godt med en pust i bakken og en kopp kaffe med baileys oppi da. Nå skal det være sagt at fotografen her har gått med ei hodepine hele det første døgnet. Mye å se, mye folk og en mengde inntrykk !


Rock Cafe var spesiell og veldig populær (det ble kø for å komme inn etterhvert på kvelden). For vår del, var den nok litt vel bråkete, da vi ble plassert på et bord rett under høytalerne.


Siste dagen var vi på utflukt for å se oss litt rundt. Noen hadde glemt skoa si om natta....den var skikkelig SVÆR, tror det var en trollsko :-)

Kanskje det var skoa til Shrek ? Her er han....laget av godteri !

Her er vi på vei for å finne en Sightseeing buss. Ingrid skulle lede vei....

....men rota oss litt bort. Her med kartet, hvor hun finner ut at vi faktisk har gått like langt som bussen skulle kjørt oss, hehe...

Fancy telefonkiosker de har der.

Dronningen satt til utstilling midt på gata.




Nedtelling til OL.





Stakkars... for en jobb. JEG hadde nok gått rett i bakken etter å stå rolig bare 1 time, ja !




Buckingham Palace...

Sjekk plenkanten !

Bevæpna karer rundt slottet passer på de kongelige.

Når flagget er heist, betyr det at dronningen er hjemme :-) Ikke at hun viste seg, da.

Disse karene sto og passet på en port som var åpen. Det hinderet de har foran seg, passer på at ingen uvedkommende kan kjøre inn. De står visstnok der og venter, på at noen som hører slottet til skal komme tilbake.

Flotte hester og oppdressa karer kom forbi da vi var der.

Stilig !!!
Sånn port skulle jeg hatt foran huset vårt, ja...

Her kan du shoppe dyre ting på Buckingham Palace Shop.

Dette var belønningen etter en LAAANG gåtur.

Dette var det nærmeste vi kom en Sightseeing tour buss. Tok trimturen istedet vi ;-)

Jeg syns at det er stas med sånne gamle bygninger som denne borgen her. Minner fra en svunnen tid.

Litt skeptisk til dette her - NY og GAMMEL arkitektur hånd i hånd.



Disse løvene er laget av hønsenetting. Spesielt....


Sjefen i godform.

Ingrid i en av de flotte telefonkioskene.

Sånn ser det ut inni der ( hmmm )...

Ingrid var veldig fornøyd med det flotte handlenettet hun fikk seg :-)

Her ser man godt at dette er en STORBY....masse reklameplakater og masse folk.

Ingrid skulle lede vei igjen....for jeg ville se Big Ben. Hmmm....det hun hadde glemt, var at det var en togbane på den brua, som hun mente var et flott utsiktspunkt.

Men vi kom oss nærmere og jeg fikk både sett og tatt bilder av Big Ben.

Dette ble jeg fornøyd med !


Denne skapningen hadde det mest skitne Norske flagget jeg har sett.

Dette hjulet skal jeg prøve neste gang jeg dra til London. SKAL trosse høydeskrekken til fordel for en flott utsikt.

Ikke helt min type da, men men....

Sånn kan det gå, selv om man har låst fast sykkelen sin...

Klokkene på hotellet vårt viste tiden i Hong Kong, London og New York.

Freddy slik han bør være - opplyst. En stor stjerne verdig !

På tur hjem. Sjekk tidstabellene mht.togavganger. Litt mer enn på Trondheim S. dette ;-)

En blid og fornøyd gjeng som har kosa seg masse, selv om tiden ble litt knapp.

På tur tilbake til flyplassen, fikk vi se litt av hvordan de bor i utkanten.

Rene slummen...


Her venter vi på å få gå ombord i flyet. Fotografen sitter igjen med mange minner å fordøye.... det som gjorde størst inntrykk var gammel arkitektur, sko til 37000 kr. julebutikken og folkestrømmen....Folk som lever i et velorganisert kaos !
Neste år tar jeg gjerne med meg Linda, Natalie og Anne-Lill og blir i 3 døgn. En jentetur til London kan straks bli en vane for min del 1 gang i året ! Må spare litt først :-)

4 kommentarer:

  1. Åh, som jeg fikk lyst til å dra tilbake nå! Masse fine bilder som fikk meg til å lengte tilbake...men ingen bilder av deg da? ;-)
    Gleder meg til jentetur ja! Er med på den :-)

    SvarSlett
  2. Hehe, sånn er det å stå BAK kamera, vet du ;-) Jentetur til våren, ja !

    SvarSlett
  3. Da må jeg gå litt amok i den julebutikken ;-)

    SvarSlett
  4. Ja, jeg kommer også til å gå amok der :-) Men heldigvis er det forholdsvis billig der !

    SvarSlett