lørdag 6. november 2010

Gamle bilder av mammaen min.

Nå har jeg blogget pappa og da er det på sin plass å blogge mamma også. På det første bildet har vi en liten nisse, storesøstra mi Anne-Lill og meg som baby i fanget til mamma. Var nok litt skummel nissen :-)

Mamma på ski var et sjeldent syn. Men hun ser jo ganske lykkelig ut her :-) Flott skiantrekk, da...hehe.. Min bror Bjørn og søster Anne-Lill fra barndommens lykkelige tid.

Her tar mamma en hvil i flott natur. Slitsomt å plukke bær !

Meg fanget til mamma. Ting er forstått og tilgitt - bitterhet straffer bare de gjenlevende....derfor tar jeg med meg det gode og lar det andre fly med vinden....
Til minne om Laila Synnøve Engen, f. 27.11.1946, d.09.09.1995.



3 kommentarer:

  1. Så fint et innlegg! Jeg ble veldig glad for å lese det siste :-)
    Og sååå søøøøt du var!!! :-)
    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg ser du postet dette lørdag. Visste du at søndag var allehelgensdag? Det er den dagen man minnes de døde. Så tidspunktet ditt var veldig godt. Og det gleder meg å lese det du skriver.

    Forståelse og tilgivelse er ting som sitter langt inne. Men som er veldig viktig for at vi selv skal komme videre som mennesker.

    Og bitterhet kommer det ikke noe godt ut av. Man kan gjerne være sint og trist innimellom. Det vonde kan godt dukke opp i ulike situasjoner, og da er det lov til å ha ulike følelser. Men bitterhet er en vedvarende og nedbrytende følelse, som ikke bringer noe som helst godt med seg.

    SvarSlett
  3. Takk, Natalie ! Nei, Anne-Lill...det visste jeg faktisk ikke, men fikk bare en følelse av at nå MÅTTE jeg gjøre det :-) Kanskje det var en mening med tidspunktet ? Ja, vi må få lov til å vise følelser, men alt med måte...

    SvarSlett