søndag 3. april 2011

En finfin Søndag :-)

Søndag 03.04.2011. Vi våknet til en flott vårdag, sol fra skyfri himmel og god temperatur. Jeg og Torkild gikk en tur rundt Kåsen med Nosler og som dere ser på bildet her - det er VÅR !
Veden begynner å tine frem....


....og andre ting dukker opp på en slik tur. Sånn som denne foten fra et eller annet dyr. Vi regner med at det kanskje er en rev, som har tatt dette med seg fra et eller annet reveåte.. ?


Utpå ettermiddagen, når sola hadde forsvunnet fra verandaen vår, foreslo Torkild at vi skulle kjøre en tur på Øysand. Han ville at jeg skulle få tatt noen fine bilder.


Denne kråka var ikke så sky, slik at jeg fikk tatt dette iallefall.


Disse måsefuglene var derimot litt reddere og endene var skikkelig skremt. Ikke så lett å være fotograf når motivet vil stikke av og kameraet ikke duger til slikt. Men noen fine bilder fikk jeg jo, og bare jeg får et eneste ett, så er jeg faktisk fornøyd :-)



Isen har "gått" og det ligger store isblokker strødd utover.



Litt moro å leke seg med litt svart/hvitt. Dette ble litt kult, syns jeg....



Masse måker og ender uti her, godt å være fugl på slike dager !



Her er det en flokk med svaner som stikker sin vei. Skulle tro at jeg skulle skyte dem, ikke fotografere....


Mht.slike situasjoner og muligheter, så kjenner jeg mer og mer på behovet for et bedre kamera. Det blir snart nå, jippi !


Flott solnedgang....


....og to flotte mannfolk :-)


Det kan lønne seg å være kledd når man skal være naturfotograf. Hehe, var så opptatt av motivene, at jeg plumpa uti gjørma, ja :-) Dette var en fin Søndag og jeg legger meg med et godt og varmt hjerte. Jeg liker naturen, er fasinert av fugler og gleder meg til nytt kamera og nye muligheter til slike opplevelser. På slike dager føler man seg LEVENDE !!!!

2 kommentarer:

  1. Flotte bilder som alltid. Du er flink til å ta bilder Sigrid. Og det skal bli moro å se hva du får til når du får nytt kamera.

    SvarSlett
  2. Takk ! Ja, GLEDER meg til å se hva jeg kan få til etterhvert, ja :-)

    SvarSlett