lørdag 30. juli 2011

En morsom dag blir snudd til et mareritt !

22.07.2011. Denne dagen kom Natalie til oss for å sminke litt og jeg skulle ta bilder. Linda og Natalie hadde dyrebar tid sammen.... Det er mange år siden de har hatt noen timer for å sminke og knise :-) Dette første bildet av Linda er brudesminke og jeg kan med hånda på hjertet si : hun vil bli ei vakker brud den dagen hun gifter seg !

De er ganske lik, egentlig...



Mats ble også plaget til å være med på bilde, selv om han nettopp hadde stått opp og var trøtt. Her er mine tre stoltheter !

En ivrig og entusiastisk gitarist...

Vanlig sminke.

Her er vi inne på spesialeffekt sminke. Natalie er utdannet makeup artist, men har ikke utøvd dette særlig mye de siste årene og derfor syns hun det var gøy denne dagen. Hun har lyst til å drive mer med dette etterhvert.


De to jentene mine hadde planlagt at jeg også skulle til pers. Derfor ble jeg en alv :-) Har alltid hatt en entusiasme for eventyr og fantasifigurer. Dette har nok avtatt med årene og det jeg har trodd på og vært fasinert over, har bleknet mer og mer. Nå tror jeg på det jeg SER og VET....eventyrlysten er borte, håp og tro på mirakler og spenning er også en del av fortiden. MEN jeg ble ifølge Torkild en søt alv, hehe....han ble nesten litt skuffa når jeg tok av sminken og ørene :-)

Her er det ganske "heavy" sminke....

Som Natalie sa : dette kledde du Linda, på et merkelig vis :-) Syns hun ble kjempefin, jeg !

Denne jenta hadde jeg gått rett forbi, dersom jeg traff henne i bygata !

De planla også å sminke sår....dette er et makabert bilde, syns jeg. Men det er en del av spesialeffektene som Natalie vil øve på... Sånn sminke brukes jo i produksjon mht.filmer ol. Når Linda sto og dro dette av etterpå, fikk vi beskjeden om at noe forferdelig hadde skjedd i Oslo... ( derfor er det egentlig litt i min tvil å ta med dette bildet, men det var en del av en kjempefin dag i hjemmet her )...

Derfor ble det tent to lys....ETT for de som ble drept under bombeangrepet i Oslo sentrum og ETT for de stakkars uskyldige ungdommene som ble jaget og slaktet ned som dyr på Utøya ! Helt utrolig at ting kan snu seg fra at man er lykkelig og trygg til det å være i livsfare. Håper denne situasjonen setter sine varige spor i folk, slik at man kan se i klarhet hva som er viktig i livet. Måtte det gode vinne over det onde !!!!

3 kommentarer:

  1. Godt å se bilder fra den glade dagen. Og jeg håper og tror det snart blir flere glade bilder å se her i bloggen din. For det gode vinner - det finnes ikke tvil i min sjel om det...

    Og når du engang skal framkalle bilder, så er det ei tante som ønsker seg en kopi av det bildet av alle tre ungene ;)

    SvarSlett
  2. Hehe, det skal jeg huske, Anne-Lill :-) Huff, det er på tide at jeg fremkaller noen bilder nå - tror det er et par år siden jeg har tatt en rassia på det :-(

    SvarSlett
  3. Hoho, da tror jeg du har en del å fremkalle ja, Sigrid! veldig koselig blogginnlegg av en veldig fin dag.

    Var innom Oslo i dag...var sterkt å se rosene som hang rundt på gitrene (det var gitter overalt og politi som sto vakt siden torget var sperret av)...og kongefamilien hadde lagt ned blomster utenfor kirka i dag. Huffhuff...

    SvarSlett