onsdag 20. juli 2011

Sommerferie del.1.

Sommerferien må blogges i flere deler, da jeg tar litt vel mye bilder, kanskje. Mye å holde styr på, men jeg syns jeg har verdens flotteste hobby ! Når man får slike bilder som dette første...klare farger og en kransende måke som passer på de små på bakken (som ikke er helt flyvedyktig enda), ja DA varmer det et fotohjerte :-) 09.07.2011.

Dette var et litt tristere syn, men sånn er livet.....ikke alle klarer seg like bra :-(

Her er sommerferiens første solnedgang over elva. Flott skue....tiden står stille i sånne øyeblikk.

Her er det Torkild som fisker, men det kunne dere kanskje ha gjettet mht.røykskyen som står ut av kjeften på han !

Idyll som alltid i elva.

Like mye idyll var det nok ikke dagen etterpå, 10.07.2011. Store hagl som ramlet ned fra himmelen og med en påfølgende tordensky, tvang oss til å holde oss innomhus.

Elva igjen 13.07.2011. Måkeungene begynner å bli store, men ikke fullt flygedyktige enda.

De større måkene holder utkikk og passer på....

...helt til jeg kommer FOR nær :-)

Dette bildet var en test fra min side. Skulle prøve på litt macro fotografering og DETTE ble jeg veldig fornøyd med ! Var heldig med motivet og fargene, så dette må jeg forstørre til veggen min.

Endel av gamet dette her....å trø på mark.

Torkild fisket iherdig, men lyktes bare i å få napp 4 ganger, for så at laksen stakk avgårde hver gang :-(

Her fikk jeg en morsom opplevelse. Ikke lett å få tatt disse bildene av situasjonen, da scenen utspant seg INNI buskene. Denne fuglen har fanget en mark....

...men så kommer det en til på banen, som ikke har lyst til å fange en selv....

....det er lettere å prøve å STJELE maten fra kompisen ! Det var nesten så fuglene freste mot hverandre, og de sloss skikkelig ei stund...

Men her sitter han som i utgangspunktet hadde fanget marken, god og mett...for han vant :-)

Her er det en liten luring som stjal marken til Torkild da han sveivet inn snøret. Smart måte å få seg litt mat på :-) Satt der i flere timer og stjal seg noen godbiter fra kroken.

Også bustet den seg....god og mett, hehe.

Hvitt og grønt, rene farger.

En liten nyskjerrig Linerle trodde den satt i skjul bak gresset.

Se fuglen - bra kamuflert i stenene.

Avslutter denne delen med et par gress strå i elva. Skal ikke mye til for at det blir vakkert !

6 kommentarer:

  1. Mange flotte bilder her ja. :)

    SvarSlett
  2. mange flotte bilder, men her skaffet jeg meg en favoritt :) sommerens første solnedgang, super fint bilde, det burde du være stolt av! :)

    SvarSlett
  3. Ja, det ble et bra bilde det, Linda :-) Takk !

    SvarSlett
  4. Enig med Linda, det bildet er helt fantastisk fint og harmonisk! Det med humla er også høyt oppe på favorittlista mi :-) Og mange andre, hehe. Stilig det bildet av Mats og Nosler...Mats så så lang ut der :-) Ser ut som dere har kosa dere! Håper å bli med på fjellet en gang :-)

    SvarSlett
  5. Takk, Natalie. Klart du må være med på fjellet en gang....når ungene vokser til og Thomas begynner å bli en spreking, da må dere komme alle mann !

    SvarSlett