tirsdag 3. april 2012

Andre del av Påska 2012.

Andre del av påska ble brukt til en sjekk av hytta og utstyr mht.resten av påska. Jeg og Torkild tok turen opp et døgn 02.04.2012- 03.04.2012.

Her er vi på tur opp. Mye snø har falt og veien var dårlig brøytet.

Torkild måtte kjøre opp flere ganger for å lage spor.

Tungt å få med denne opp på dette føret. Det har kommet 70 cm.snø på de siste 4 døgnene !

Men vi kom oss opp etter mye strev ( for far sin del iallefall ).

Hytta ligger badet i vinterlandskapet...

Og vi som var redd for at det ble for lite snø til skigåing !

Nydelig, nydelig :-)

Nosler syns det er stas når vi fyrer opp i peisen...kan ikke få nok varme den hunden !

En liten ettermiddagstur i flott vinterlandsskap ble det tid til...




Tidlig neste morgen var vi så heldig at vi fikk besøk av denne flotte Nøtteskrika. Bildet ble tatt gjennom vinduet og med dårlig linse. MEN det er første bilde av Nøtteskrike og jeg ble kjempefornøyd for at jeg i heletatt fikk bilde :-)

Fikk også besøk av denne. Har aldri sett Nøtteskrike eller Svarttrost før ved hytta jeg.

OG jeg har heller aldri fått bilde av Svarttrost, så selv om bildene ikke er optimale, så er jeg strålende fornøyd allikevel :-)

Denne dagen gikk vi en lang og flott skitur. Kjempeheldig som har dette terrenget å gå i og helse til å gjøre det, takk !

GLEDER oss allerede til å opp igjen med resten av provianten og til å gå mange flotte turer resten av påska !

6 kommentarer:

  1. Synes vi har fått nok snø for i vinter nå ja, men det er utrolig fint da :-) Norsk natur er fantastisk flott!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er fint....men nå er det faktisk nok...

      Slett
  2. Er innom bloggen din innimellom, Sigrid, artig og følge deg. Fint sted dere har hytte, vi har valgt Råkvåg for hytteliv, men kjører solcelle, gass og snurredass. Og INGEN tv eller pc. Bare fred og ro, utenom radio og diskusjoner over Scrabblebrettet.Gleder meg over dine gode bilder, og spesielt bildene av de flotte rådyrene. God påske! Siri (CG)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy at du følger bloggen min, Siri ! Vi har heller ikke strøm eller innlagt vann, så vi har ordentlig hytte og ja vi syns det er en flott plass :-) Råkvåg er sikkert en fin plass det også.... Har dere båt da, kanskje ? :-) Fortsatt god påske til deg og dine...

      Slett
  3. Artig at du stadig får bilder av nye dyr. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er det og NÅ har jeg enda flere :-) Full jubel ! Ny blogging...

      Slett