lørdag 7. april 2012

Tredje del av Påska 2012.

Tredje del av påska ble tilbragt på hytta. Tidlig Torsdag dro vi oppover, jeg, Torkild, Nosler og Mats. Litt rart å være så få på hytta når det er påske egentlig.


Da vi hadde kommet frem, pakket ut og satt på platten utenfor, så ble vi hilset velkommen fra fugleverden ! Denne lille fuglen har jeg ikke bilde av fra før....Toppmeis ( eneste norske fugl med naturlig hanekam). Kjempesøt liten tøffing dette !

Like etter fikk vi besøk av denne - Flaggspett i farta !

Det er jo ikke mange blogginnleggene siden jeg fikk det første bildet av Flaggspett. Og da lovet jeg at det skulle komme bilde med bedre kvalitet. Her er det.... kjempeheldig hittil i påska :-)

Her har den våget seg ganske nærme hytta og smugspiser fra fuglemateren. Snappet til seg et frø, gjemte seg bak treet og gjentok dette over lang tid :-)

Ble ingen skitur pga.været Torsdag, men Fredag var vi heldigere :-) Her har rypene kosa seg i natt !

Se så flott vinden har dandert snøen her !

Vi måtte holde oss på løypa, da det var altfor dyp snø utenfor løypene :-(

Etter skituren, ble vi velsignet med flott sol. Skal love at den VARMET !

Dette kunne vært et julekort, med så mye snø i trærne.... Og mer skulle det komme !


Nosler frydet seg også over sola :-)

Vi tok like godt en skitur til på ettermiddagen også. Her er mor og far på Steinskirka (og dette er unntaksbilde, som er tatt av Mats).

Mats i farta.

Torkild i farta.

Kveldene ble brukt til å spille President. Og ja - Torkild vant overlegent !

Påskeaften tok vi turen ned mot bygda igjen. Ble litt kjedelig å være bare tre på hytta og ikke få ordentlige skiturer pga.været. Denne karen møtte vi på kjøreturen ned !

Vi la først ikke merke til han, men stusset litt over sekken, skiene og stavene som lå på veien. Etter et gløtt i veikanten, så vi denne staselige karen som bruset seg opp.

Han passet på sekken i veien. Litt lenger bort i veien kom to utenlandske studenter gående, litt forskremt. Hehe, denne tiuren hadde angrepet sekken til den ene studenten...

....Han hadde fått hivd av seg sekken, og slo med skistavene for å komme seg unna. Skal si at de ble kjent med norsk natur, ja :-)

Etter at vi hadde fått studert den litt, ble den lei av oss....

....tok til vingene og fløy på jakt etter damer ! OG etterlot meg med mine aller første TIURBILDER ! Denne påska har vært god mht.fotofronten min :-) Nå er det et par dager igjen, men dersom jeg ikke får noe mer....så er jeg absolutt fornøyd - takk !!!!

2 kommentarer: