søndag 18. juli 2010

Ei fin helg :-)

Fredag 16.07.2010. Torkild og broren hans var i elva, for å prøve fiskelykken. Det ble ingen laks da jeg var der, men Torkild dro ned igjen kl.04.00 og fikk en på 3 kg :-)

Men det ble en veldig koselig og sosial kveld. Rolig og fredelig i elva, og bål hører ALLTID med !

Måkene var som vanlig på plass, men de flyr i store flokker og passer på å holde seg på sånn avstand at nærbilde er uaktuelt...men en dag så får jeg det nok det også...

Dette bildet er noe jeg har drømt om lenge ! Har hatt lyst til muligheten å fotografere ei mus, og i elva så fikk jeg sjansen. Hehe, se den tror at den har klart å gjemme seg ! Er ikke så glad i å få mus i huset, men jeg syns at musene er søte når de er ute i sine naturlige omgivelser...så dette var moro. JEG fikk iallefall fangsten min.

Lørdag 17.07.2010. En flott og varm sommerdag. Jeg brukte dagen godt på solsenga mi, mens Torkild klipte plena :-) Utpå ettermiddagen hadde vi teamwork. Vi har fått oss 30 små Bjørketrær som vi skulle plante. Har aldri plantet trær før vi, så dette blir spennende å følge med. Sånn så plena ut FØR planting.

Sånn ser det ut ETTER planting. Hehe, hvis dere studerer nøye, så ser dere pinnene langs med veien hvor vi har plantet.

Her er et av trærne. Stakkar små....vi får håpe de vokser fort, sånn at de overlever vinteren !

Om noen år, så vil det bli en fin allè her, tenker jeg ! Spennende :-)

4 kommentarer:

  1. Sååå søøøøt mus! :-))

    SvarSlett
  2. Blir fint med de trærne langs vegen. Får bare håpe de overlever snøbrøytinga. :-)

    SvarSlett
  3. Hmmm...ja vi er litt spent mht.snøbrøytinga, men vi skal binde dem opp også satser vi på at minst mulig av dem dør :-)

    SvarSlett