torsdag 29. juli 2010

Sommerferie nr.2. Del 2.

27.07.2010 var vi tilbake på hytta. Jeg tente opp i peisen, mens Torkild tok seg en liten fisketur på Håen. Da jeg kom gående inn på stua, skjønte jeg med ett hvor koselig dette var ! Peisen som brenner til venstre og gyngestolen vår med saueskinn til høyre....her liker jeg å sitte og kikke inn i flammene :-)

Senere på kvelden, da Torkild kom tilbake med 4 fisker, satte vi oss ute på den flotte nye platten vår og kunne nyte fullmånen fra der vi satt...

...vi har også kjøpt oss noen flotte nye lykter til å lyse opp tilværelsen vår !



28.07.2010 var jeg med på båttur sammens med Torkild. Jeg som er livredd båt og vann, skulle faktisk kose meg masse denne dagen. Været var nydelig og jeg satt i bikini hele dagen. Ble litt solbrent, men ikke så mye at det gjør noe. Jeg følte meg faktisk trygg og kunne nyte turen. Her har Torkild på sin første fisk av 8 stk. Ingen var særlig store, men to av dem var iallefall matfisk.

Her henger den godt på kroken...

I lufta...

....og opp i båten :-)

Torkild koser seg , man kan se at han slapper av og er i sitt rette element her !

Heisann, napp !

Her kommer den (se så flott dette bildet ble)....

Hmmm....det var en liten en, men fisk er fisk :-)

Utsikten min ! Det var ikke bare fisk turen dreide seg om. Like mye dreide det seg om de fine omgivelsene, den flotte naturen og koselig selskap....



Min store kjærlighet gjennom 20 år :-)



Her er vi på vei inn igjen....hehe, full fræs (ikke kjempefart med denne motoren, men vi kommer oss frem og det er fort nok for meg iallefall).

Her bindes båten på plass for denne gang. Takk for en fin tur !

På tur opp, fikk vi den gleden å se og høre en virvelvind nede i vika. Det blåste nesten ingenting denne dagen, så dette var en litt merkelig opplevelse. Vi så faktisk at vannet ble pisket opp i virvelen. Morsomt !

Når vi kom opp på hytta, hørte vi det pep i lyngen. Et skikkelig hyl, faktisk....og oppdaget denne frosken. Trodde ikke frosker kunne hyle, jeg...men det gjorde den altså. Rare greier...

29.07.2010. Torkild oppdaget denne øyestikkeren på plankehaugen vår, og var en engel som sa fra til meg....slik at jeg kunne ta bilde av den :-) Stor jubel ! Jeg hadde ikke lyst til å dra ned til bygda igjen nå, men vi har en bil som skal EUgodkjennes pluss div.andre småting å fikse. MEN vi skal snart opp igjen og utforske mer rundt oss, sammens med ungdommen denne gang. Gleder meg masse til nye fotosjanser !

2 kommentarer: