søndag 15. januar 2012

Koselig overraskelse :-)

Noen ganger i en mammas liv, begynner vi å tenke sånne tanker som jeg hadde her om dagen. Ingen av mine visste plutselig HVA de ville bli når de ble stor....visste ikke HVA de ville jobbe med og dermed visste de ikke HVILKEN skole de ville gå, HVA de skulle søke. Som mamma, tenkte jeg i mitt stille sinn : har jeg gitt riktige råd ? Klarer de å bestemme seg i tide ? Hva kan jeg hjelpe dem med ? Man vil jo bare det beste for sine barn, ikke sant ?

Så skjer plutselig sånne ting...denne kniven kom Linda med, som en gave til mamma og pappa. Jeg spurte om hvorfor og da svarte hun at det var fordi vi er så snille og at hun har fått en god oppvekst ! Hmmm.....da fikk jeg en følelse av at noe riktig måtte vi ha gjort :-)

En kjempefin porselenskniv som er perfekt til frukt og salater. Det beste av alt var, at hun samtidig opplyste at hun har bestemt seg for å gå tilbake til sine ordinære planer om å bli frisør, så hun har det klart. Samme kveld erklærte Mats at han skal søke seg inn på høyskolen, for å bli gymlærer. Men at dersom han ikke kommer inn, så må han ta opp et par fag og jobbe samtidig. De går spennende år i møte, men jeg håper og tror at det skal ordne seg til det beste for alle !

Takk Linda for denne overraskelsen :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg stiller som prøvedukke hos Linda;-)
    Er sikker på at de begge blir flinke i sine yrker<3

    SvarSlett