søndag 1. januar 2012

Nytt år...nye muligheter :-)

31.12.2011. Jeg og Torkild tok turen til hytta for å gå litt på ski Nyttårsaften. Værgudene var i godt humør, selv om det var 10 minus så var det sol og nydelig skue !

På tur ned fra Håen insisterte jeg på å gå ned istedetfor å sitte på scooter. Jeg stresset ikke, stoppet opp for å ta bilder innimellom og bare nøt det å være alene i naturen. Ikke ofte at jeg får slik ro rundt meg.

Flott vinterlandsskap.

Noen kjørte scooter, mens andre brukte kroppen til å gå ned, hehe...

Da vi kom hjem, fikk jeg en fantastisk naturopplevelse. Ei ørn kranset oppe på himmelen. Altfor langt oppe til å få de helt store bildene, men det er mine første bilder av ørn....

....så derfor blir de publisert allikevel. Jeg har lenge drømt om en slik sjanse og da den dukket opp, så var jeg utrolig skjelven etterpå.

Fikk et skikkelig adrenalinkikk av denne opplevelsen. Så samlet sett mht.skitur og natur, så følte jeg at jeg LEVDE denne dagen. Kunne ikke fått en bedre dag !

Vi spiste nydelig hjortestek, før det ble kveld. Litt sliten fant vi ut at vi ble hjemme. Hadde tenkt å ta oss en tur bort, men det er det som er så flott med å ikke ha fastsatte avtaler og holde ting litt åpent. Man kan gjøre slikt når barna har blitt så store som våre - ha ting åpent og ta det som det kommer uten stress ! Ungdommen hadde en liten fest nede, men kom ut og skjøt opp raketter sammen med mor og far, før de tok turen ned igjen og de gamle fant senga si. Linda blir ikke for stor til stjerneskudd :-)


Venninna til Linda var litt skeptisk til raketter. Det er endel som er det, har jeg erfart. Men jeg syns fyrverkeri er flott, liker smellene og fargene. Morsomt å ta bilder også !





NYTTÅRSFORSETTER FOR 2012.

1. Jeg og Linda har inngått en avtale om noe jeg har drømt om i mange år, men ikke gjennomført. Vi SKAL klare dette nå som vi er to. Resten av familien er også positiv og vil være med på dette :

TOPPTURER:

Vi får starte i det små. Med en topp vi har vært på før - Arnfinnfjellet, Samsjøen.

Nr.to får bli Reinsfjellet, Samsjøen.

Deretter tar vi turen oppover til mine hjemtrakter. Almanberget, Oppdal blir neste prosjekt.

Neste siste vil bli Storhornet, Oppdal.

Aller siste blir en krevende tur og har vært en stor drøm for meg i mange år : Snøhetta, Hjerkinn. Der håper jeg å få glimt av Moskus på vei opp ( tenk å få tatt bilder av det da !).

2. Gå Vårstigen på Dovre. Dette har gjort en gang sammen med min bror, for mange år siden.

3. Lære meg kameraet mitt ordentlig godt. Lære nye teknikker og utvikle meg innen foto, slik at jeg får en mengde blinkskudd i året som kommer.

4. Omslutte meg med positive mennesker som gir av seg selv med humør og energi :-)

5. Besøke gamle trakter og gamle naboer.

6. I skisesongen skal jeg være flittig til å bruke de flotte turskiene mine. Begynte veldig fint i går...noe som kroppen betaler for i dag. Hehe, brukte noen muskler jeg ikke har brukt på ei stund !

7. Være min egen lykkes smed ! INGEN ordner lykken for meg, man kan ikke sitte passiv å vente på at lykken skal komme på døra. Jeg skal ut og søke det som gir meg glede og droppe det som gir meg det motsatte :-) Gjøre positive ting som gir meg energi !

8. Slutte å fokusere på det jeg IKKE KAN og heller være glad for det som jeg KAN. La andre ta seg av sying, brodering, smykkelaging og baking....jeg kan å fotografere og jeg skal fokusere på det, for det gir meg masse positiv energi !

9. Fortsette med jogginga mi som jeg var så flink til i fjor.

10. Feire nyttår på hytta neste nyttårsaften. Foran peisen i fjellheimen etter en lang skitur.

Med disse bildene og forsettene ønsker jeg dere alle et riktig godt nytt år !!!!!





3 kommentarer:

  1. Flotte bilder!!!

    Og den listen likte jeg. Forsetter du absolutt bør og kan klare. Flott med forsetter som er realistiske og sunne.

    Jeg kan nok ikke være med på toppturene, men jeg vil være med i heiagjengen. Kan vente med god drikke og mat til dere når dere kommer ned fra toppene jeg ;)

    SvarSlett
  2. Kjempefin liste ja :-)
    Godt nytt år <3 Glad i deg :-)

    Fine bilder! Stilige de av rakettene :-)

    SvarSlett
  3. Takk ! Ja, Anne-Lill tror vi setter pris på god mat og drikke når vi kommer ned. Spesielt etter Snøhetta :-) Men som du sier : de er realistiske og sunne. Kunne godt ha skrevet at jeg skal slutte å røyke feks.men sånne forsetter er bare dumme, syns jeg. Har forøvrig vært på ski i dag også, så tror jeg at jeg våkner mørbanka i morgen , hehe...
    Takk, glad i deg også, Natalie :-)

    SvarSlett