tirsdag 21. februar 2012

Alenetid 19-20 Februar.

19.02.2012. Jeg hadde et par feriedager tilovers fra i fjor og bestemte meg for å ta fri i vinterferien. Fikk fri Mandag og Tirsdag, slik at det ble langhelg på meg (jobbet Lørdag). Pga.at Torkild ikke hadde noe å gå på, så ble det bare meg. Og for første gang i mitt liv, så ble det et døgn helt alene på hytta....


Her er vi på vei opp til Håen. Ganske mye snø, ja :-) Torkild kjørte meg opp på Søndags ettermiddag.

Her begynner det å bli mørkt ute og snøen ligger høyt rundt hytta, men hele kvelden ble tilbragt ved peisen med en god bok i fanget. Det er vel den roligste kvelden jeg kan minnes....men det gikk bra å legge seg til å sove, for jeg tenkte at søvn MÅ jeg ha - hadde jo planlagt en skitur dagen etterpå !

Været kunne vært bedre, for å si det sånn. Det var heldigvis ikke kaldt, men det var bra snøføyk innimellom og sporene både etter scooter og ski blåste bort. Holdt meg der det var trygt, slik at jeg visste å finne veien tilbake. Kom meg inn til Samsjøen og tilbake, men da var jeg sliten ( og VELDIG fornøyd).... Tar gjerne turen igjen, men da i bedre vær. 2,5 time uten pause !

Da jeg kom tilbake fra turen min, fant jeg nista mi (som ikke ble spist på turen) og satte meg på platten. Der kunne jeg nyte synet av de små søte som fløy lykkelig rundt og spiste av fuglematen...





Pga.været, bestemte jeg meg for at ETT døgn var nok i denne omgang og her er vi på vei ned. Belønnet med et "takk for nå" fra solnedgangen.....

3 kommentarer:

  1. Åh, det må være bra deilig å ha det stille rundt seg ett helt døgn! :-)

    SvarSlett
  2. Hmmm...du vil synes at det er rart den dagen det skjer deg :-) Godt, men rart....og første døgnet på snart 38 år...

    SvarSlett
  3. Ja, det kan jeg tenke meg :-)

    SvarSlett