mandag 27. februar 2012

Mitt "Winter Wonderland".

Helgen 24-26 Februar, gikk turen igjen til mitt "Winter Wonderland". Mitt nye uttrykk for hytteparadiset vårt :-) Et treffende uttrykk...


Bare se hvor flott istappene henger ned fra takrenna... Kunstverk i seg selv !

Snøen har virkelig dalt ned i år og sannelig er det på tide med snømåking av tak.

Her blir det ikke vår med det første...

Småfuglene har funnet maten vår og til tider så det ut til at trærne "levde".

Vi blir belønnet av flott fuglekvitter av fornøyde småpipper :-)

Så fin og fotogen....

Nosler var også med oss denne gangen og her har han funnet noen rester av sausen fra kvelden før....denne nesen finner det meste !

Torkild fikk montert noen solcellelys vi hadde kjøpt, både på platten på hytta og på annekset. Litt nymoderne design, kanskje...men de gjør nytta si og vel så det. Var ganske godt med litt lys når man skal pusse tenner :-)

Nosler fant en "ny" plass i helga. Tross for pels, kan det ikke bli varmt nok for han, hehe..

En annen ting vi hadde med oss denne helga, var ny vedovn. Denne her gamle har gjort nytta si nå...

....for å si det sånn rett ut : denne er utslitt ! Takk for varmen du har gitt :-)

Her er starten på montasjen....

Mens den gamle fikk avkjøle seg, så tok vi en skitur ut i flott vintervær !

Veldig varierende skydekke, men oppholds hele dagen og god temperatur :-)

Torkild blir jo aldri for gammel til å leke seg litt og denne dagen var det føre til å skøyte....hehe, litt komisk stil her, ja :-)

Naturen ligger ubrukt foran oss...

Her går faktisk Torkild og ruller røyk - å få denne mannen til å slutte med dette, det er håpløst....

På tur ned fra fjellet, kom vi over et par orrfugler. Kjempegøy, men håpløst å få et ordentlig bilde med lillelinsa mi. Men dette er allikevel det første bildet mitt av Orrhane, så derfor blir det publisert. Dessuten syns jeg faktisk at det ble litt stilig også :-)

Etter skituren ble den gamle ovnen byttet ut mot den nye !

Koselig med glassdør....

... OG eventyr på sidene ! Tre bukkene bruse og trollet under brua - det syns jeg passer godt på hytta, ja :-)

Søndag ble det nok en skitur. Det hadde snødd litt om natta og trærne hadde en flott farge.

Nydelig vinterstemning, syns jeg.

Her er jeg på tur opp til Steinskirka. Jeg føler meg så frisk og opplagt når jeg får gå sånn. Blir glad og slapper helt av. Det morsomme er faktisk at jeg er MYE sprekere nå enn da jeg var 20 år, heldigvis :-)

Og da blir det jo bare gøy å nå toppen....når formen er god :-) Belønninga er flott utsikt. Disse to bildene har jeg naturlig nok ikke tatt selv og er unntak fra blogginga mi !

På tur ned fra fjellet, tok vi opp ei rype. Her peker Torkild etter den og jeg PRØVDE å få bilde, men lyktes ikke. Fint å se den allikevel !

Gropa etter der den satt fikk jeg bilde av da, hehe...

Litt lenger ned i skogen var jeg litt heldigere. Stressa som jeg ble og hivde av meg votter og staver og "skjøt" bilde ut i det blå....så var jeg jo heldig at jeg fikk den på film. Første bilde av rype og selvsagt blir det publisert, selv om jeg skulle håpe på et med bedre kvalitet.

Fikk et til og neste gang sier jeg dere : DA blir det bedre ! Men jeg er fornøyd....små opplevelser blir store på sånne dager. Og jeg har ikke ord for det vi opplever når vi har disse frihelgene våre. Det er medisin for kropp og sjel - anbefales for alle små og store, i god eller dårlig form. Winter Wonderland - TAKK !

4 kommentarer:

  1. Flotte bilder som alltid. :)
    Godt at dere har muligheten til å koble av på hytta. Det er bare å nyte de dagene dere kan være ute i frisk luft og kose dere.

    SvarSlett
  2. Så fin vedovn, passet skikkelig godt inn på ei hytte med de eventyrbildene :-)
    Det bilde av deg på toppen likte jeg :-) Ikke så verst fotograf han Torkild heller, hehe ;-)

    SvarSlett
  3. Hmm...ja, ble da ikke så verst bilde :-)

    SvarSlett